دسته‌بندی نشده

بسته بندی ها

 

بسته بندی جزء ضروری یک محصول است که شناسنایی و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف برعهده دارد .علم طراحی بسته بندی ،دانش ،و هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری ،انبارش،ذخیره و فروش به کار گیری آن است.

به گونـــــه ایی که از سویــــی کـــــمتـــــرین آزار در هـــــنگام تولـــــید تا مصـــــــرف به محتــــوای محصــــول و از سویی دیگر به محیــــــط زیســــت وارد گـــردد. 

 

 

بسته بندی شامل مراحل :

  • طراحی
  • ارزیابــی
  • تولید

بســــته بنــــدی به طـــــــور بســـــیار جامــــعــــی بر زندگـــــی ســــایــــه افکــــنـــده اســــت به طــــوری کـــــــه در اطـــراف خود آن را مشــــاهــــده میکـــــنیم .

بسته بندی ، ازاقلام مواد غذایی و دارویی گرفته تا کالاهای مصرفی و لوازم خانگی و کالاهای صنعتی مانند محصولات پتروشیمی همه با بسته بندی مرتبط هستند.

وظیفه اصلی بسته بندی ، محافظت از محصول است . هر بسته بندی با علامت استاندار این امکان را میدهد تا متوجه شویم در چه شاخه ایی دسته بندی شـــده

و شرایط نگهداری آن چگونه است .

طراحـــی بســـته بنـــــدی شـــامـــل طراحـــی فیزیکـــی و گرافیــــک آن اســــت. طـــراحـــی بســـته بنــــدی بایـــــد زیر گـــــروه طراحـــی مــــحصـــول باشـــــد .

 

ویژگی های بسته بندی خوب :

بسته بندی فقط ظاهر زیبا و طراحی جذاب بسته بندی محصولات نیست و بیشتر از آن است.طراحی بسته محصول و فرآیند بسته بندی با کیفیت میتواند بر همه چیز اثر گذار باشد .

سهولت در باز شدگی ،برچسب مناسب ،اندازه و حجم مناسب ،ماندگاری و دوام و در کل مقدار آسیب دیدگی و شکستگی در حمل ونقل گرفتـه تا فـــضا و حجــــم بسته محصولات در فروشگاها از ویژگی های بسته بندی خوب است.

 

برچسب ها و توضیحات بسته بندی چیست؟

امــــکـــان دارد مــــردم یا فـــروشـــــگاه ها از شـــما اطلاعــــات خاصــــی را در مــــــورد محــــصـــول شـــــما در برچــــســـــــب یا لیبل محــــصـــول بخـــواهـــند.

به عنوان مثال: برچسب محصولات غذایی که در فروشگاه های خرده فروشی فروخته می شوند. باید حاوی اطلاعاتی در مورد مواد تشکیل دهنده و ارزش غذایی آنها باشد. این اطلاعات باید با روش های جذاب طراحی بسته بندی و چاپ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *