دسته لوگو, دسته‌بندی نشده

هدف از طراحی لوگو چیست؟

امروزه برای شناسایی برندهای معتبر، کافی است که لوگوی آنها را ببینید. طراحی لوگو به معنای خلق تصاویر، متن، نماد  می باشد.

لوگوی برند شما می تواند حرف های زیادی برای جذب مخاطب بزند.

علاوه بر این، برخی از طراحان گرافیک سعی می کنند تاریخچه ای روشن از برند را در تصویر یا نماد لوگو به بیننده القا کنند. یک طراحی حرفه ای لوگو نشان می دهد که یک شرکت در چه حوزه ای فعالیت می کند.

دادن اطلاعات
طراحی لوگو می تواند اطلاعاتی در رابطه با کسب و کار شرکت به مشتریان ارائه دهد. به عنوان مثال تصویر به کار بردن یک لباس سفید در لوگوی محلول سفید کننده به طور کامل، فعالیت شرکت را مشخص می کند.

قرار دادن آتش در لوگوی مواد غذایی، مشخص کننده طعم تند آن ماده غذایی می باشد.

عناصر تشکیل دهنده لوگو چیست؟

برخی از عناصر رایج در طراحی لوگو عبارتند از:

تایپوگرافی: یکی از روش های طراحی لوگو، بازی با حروف و اعداد الفبا به کمک تغییر فرم، بزرگ نمایی و ساده سازی حروف می باشد.

تایپوگرافی در ایران از زمان پیدایش خطوط نستعلیق و طغری، جایگاه ویژه ای در ساخت لوگو پیدا کرده است.

تصویرسازی: طراح گاهی برای طراحی لوگو از تصویرسازی استفاده می کند.

بدین ترتیب اشکال هندسی و انتزاعی را با هم ترکیب می کند. گاهی اوقات تصویرسازی در کنار تایپوگرافی، یک لوگوی منحصر به فرد را ایجاد می کند.

رنگ: یکی از آیتم های ضروری در طراحی لوگو، رنگ می باشد.

هیچ قانون خاصی برای استفاده از رنگ ها وجود ندارد. گاهی طراح از یک رنگ سفید، سیاه و یا چندین رنگ برای معرفی لوگوی یک شرکت استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *